Fototriss 26 och nu vill Helena att vi ska visa juldetaljer

och här har jag fotat mina små detaljer av julen.
Första bilden är  min julröda Amaryllisblomma som just slagit ut.  I mitt förra inlägg hade jag bilder på en vitrosa som är jättefin.


Här är en detalj av  blomman inuti


Och här är ansiktet på min goa tomte. Ser lite lurig ut tycker jag.


Och sist en detalj av ett av mina älskade julbarn som jag samlar på. Skorna på en av Karl Larssonbarnen.
Det var min triss av detaljer.  Flera detaljer dyker nog upp eftersom kan jag tro. Klicka Här.  Nu går jag och knyter mej.

Kommentarer:

1 Marie:

En julpuss på tomtemunnen från mig...

2 Bengt:

Härligt med juldetaljer...detaljen på blomman var bra

3 Valley Girl:

Amaryllisen var fin, som silke ser det ut! Men jag gillar din tredje bild bäst iaf!

Hoppas du sovit gott! Nu ska JAG gå och knyta mig här... :)

4 Anna - Samlaren:

Jag gillar bilden på Amaryllisen bäst, den är så ståtlig när den blommar.

5 marie roxbro:

Sista bilden är så läcker men tomten fick mig att le...härligt....god jul

6 carina:

Läckert säger jag bara!!!

7 Eva-Lena:

Tomtebilden får mig att dra på smilbanden, men den tredje får min röst, fin. God Jul!/E-L

8 Irrhönan:

Men hjälp vilken söt tomte! Han vill man ju pussa, det vill man INTE med min tomtefarfar!



god jul!

9 lilalili:

Din Amaryllis blir min favorit här!

God Jul önskar jag dig!

Kramis

10 akson:

Jultomten var fin, är det en Waldorf eller??

11 Pialotta:

Härliga detaljfoton hos dig i Julens tecken:-) Tomten det blir en favvis:-) Kramar/Pialotta

12 Jah Hollis:

Ja, det var riktig juliga detaljer det. Ha en trevlig julhelg!

13 Proforma:

Tomtegubben i mitten var kul! Den får det bli!

14 annica:

sista bilden blir min favorit:)

15 Ingalill_S:

Mitte bilden är helt underbar :)

16 Carro5344:

Min favorit blir sista bilden. Skorna ser så mysiga ut

17 Ninni:

Sicken gooo tomte!



Senapen blev jättegod, i morgon ska det i 1 dl grädde då blir den ännu godare.



Ha det gott..kram kram

18 Ninni:

Härliga bilder...amaryllisen tar första priset!

Hoppas du får en riktigt skön jul!! Kram NInni

19 helena:

Fina bilder alla tre. Men jag väljer amaryllisen som nr 1.

Ha en fin kväll.

20 Nordqvist.cc - Fotoblogg:

Ja det var en klurig tomte :-)

21 Kerstin:

Härliga bilder alla tre. Vilken kul tomte. Han blir min favorit idag.

Ha en riktigt fin jul.

Kram

22 Ina:

Amaryllisblomman blir min favorit, jag har själv tagit macrobilder på vår amaryllis, har någon av dom i min blogg, men inte i fototrissen :o).

God Jul!

Mvh

23 jeanette:

Vintertofflorna va mysiga. Samlar också på dessa barn.

24 Fia:

Amaryllisen var väldigt vacker, det är läckert att titta på detaljer på växter. Naturens skaparkraft är fantastisk! Men jag tror att tomten är min favorit - man blir nästan lite förälskad i det pillemariska ansiktet.

Önskar dig en god jul!

Kommentera här: