Fototriss har börjat och jag tänker också försöka vara med.

Jag gillar teman! Och temat för den här veckan är Djur.
Och det var ett bra tema ,eftersom jag tycker om att fota just djur. Här kommer mina tre bidrag.
Den första bilden är tagen i norra Thailand, i Chiang Mai, där vi var för några år sen. Då firades Elefantens dag och vi fick umgås med elefanter hela dagen. Det var en jättemysig dag.

Gulligt, men lite hemskt ändå, när man ser hur mamman är fastkedjad i foten!
Bilden är tagen med en annan kamera, sen avfotad med digitalkameran.



Den här snygga långbenta pippin såg jag ute på en pir när vi var på Tobago.

Och sist en vanlig svensk ren uppe i Härjedalen. Exotisk den också tycker jag.
Jag blir lika glad varje gång jag ser renar när vi är däruppe.

Fläckig, men Ren!

Det var mina tre bidrag i veckans Fototriss som min dotter Helena har skapat.

Kommentarer:

1 Helena/Bildbloggerian:

Vad kul att du är med mamma!



Elefantbilden är så söt med den lilla som håller mamma i svansen, men jag håller med om att det är hemskt att hålla ett sånt stort och vackert djur fastkedjat...



Jag är jätteförtjust i fågelbilden, han ser så cool ut!

2 Pialotta:

Hej Gunvor.. kul du oxså gick med i fototriss.. visst är det roligt med alla teman på foto om man som vi är intresserade:-)

Din vackra pippi gillar jag allra bäst, men så klart de andra två oxså:-) Du är en duktig fotograf.

Ha de så fint i sommaren kramkram

3 Tröinge:

Bilder ifrån världens alla hörn, och ett av hörnen var vårt eget Sverige. Jag röstar på renen, den är så cool. Även om jag tycker om fågel också, fint med de gälla färgerna mot fågels mer färgstarka färger.



Ha en bra dag!

Carin

4 akson:

Min röst lägger jag på den tvåbente.

5 matte:

fin elefant men sorgligt..

min favorit är renen. De är så fina våra svenska renar och jag kommer från Lappland så de ligger mig varmt om hjärtat :D

6 Åsa:

Fågeln! Underbar!

Elefanter och renen jättefina också.

7 Christer:

Pippin ser ut som en liten farbror som kurar ihop sig i blåsten! :-)

8 Mumin:

Å vad jag älskar den bilden på renen....jag måste varit i någon annan skepnad i mitt föregående liv jag som älskar fjäll och renar:) Kram på dig Gunvor! Mumin

9 Ninni:

Vilken häftig fågel..är det en stork av nåt slag??



Ha det..kramen

10 Anneli:

Gillar den fläckiga renen...ser skamfilad ut!!



Kul idé din dotter fått och dessutom fixat ihop!! :O))



//Anneli

11 Gunvor:

Tack alla ni som tittat på mina trissbilder o kommenterat!Det är så kul att få kommentarer om det man visar.Tack än en gång!

Kommentera här: