Från Kyrkor till Blommor

är inte steget så långt. Båda är vackra på sitt sätt. Nu blommar det hos mej också!


Det här är en urgammal kaktus som har fått för sig att visa upp en blomma. Häromnatten när jag skulle gå till sängs så kände jag en underbar doft i trappan ner, och tittade upp ifönstret och där hängde denna underbara blomma på en stängel. Och jag iväg o hämtade kameran, för jag trodde det var en sån där Nattens Drottning o dom blommar ju bara på natten, men den var kvar i ett par dagar.Visst är den vacker!


Sen går vi ut i rabatterna.

Först ut är Vallmon


mina  älsklingsblommor  som börjat slå ut.


Många sprickfärdiga knoppar. Jag har tre olika ställen att vänta på.


Här är ett annat ställe med knallröda blommor. Vackra som bara den dom också, lite enklare
men en underbar färg ihop med blåa Irisar.


Lika vacker inuti


som utanpå!  Visst är dom helt underbara!    Vilka intensiva färger! Häftigt!  Synd bara att dom står så kort tid.


Vit Iris är väl också fin. Den första som slagit ut.


Dom här kommer jag inte ihåg namnet på men dom är så fina med sina små knallblå blommor.


Sist ut är mina Vita Rosor som också har kort blomningstid. Nu har vädret varit lite dåligt och dom vill ju ha mycket sol och  inte så blåsigt som det varit länge nu. Blombladen  bara rasar av och det är så synd! Men dom är jättefina!


Ganska maffigt, för vi har en s.k. berså med dessa vita rosenbuskar. När man sitter där så surrar det hela tiden av alla humlorna som trivs där.

Det var allt från blomstertäppan i dag!  Ha det så gott!

Fotona tagna av: Gunvor i juni 2008.

Kommentarer:

1 Ninni:

Åhh jag saknar nog mina blommor lite grann när jag ser dessa underbara bilder!



Ha en skön helg..jag drar några dar..kramen

2 Mumin:

Vilka underbara blommor du har i din trädgård...jag känner riktigt hur gott det luktar. Kram på dig! Mumin

Kommentera här: