Lite mera vårtecken

I går så hade vi fått besök av våra trogna sommargäster som kröp omkring på köksgolvet. Inte såå kul, men det är inte så farligt, trots att jag är stoor myrhatare. För det var ju såna  som kommit, med värmen. Varje år på samma plats.


Så här såg det ut efter ett tag när maten kommit fram. Lite äckligt ser det ut! Men i dag är nästan alla borta.Hoppas dom inte kommer tillbaka.

Det här är vad vi lägger ut på papper, där dom kommer fram.

När vi var på Grenada hade jag fullt av småmyror i sängen som kröp omkring på mej på natten. Jag trodde först att det var mygg så jag låg där och viftade. På morgonen så kollade jag och upptäckte alla småmyrorna. Jagblev faktiskt inte hysterisk alls...gubben blev så förvånad eftersom han vet om mina myrfobier.Men jag tyckte dom var liite gulliga för dom var så små. Städerskan sprayade nåt bakom sängen så då blev det lugnare.


en humla som flög ner i hålet efter fågelstugan och inte höll på att ta sej upp.Nu har vi satt igen hålet.


Vårens första vitsippor hittade jag i dag när vi var till stugan en sväng. Jag har varit på mammografi till Hudiksvall.


En fin krokus fanns i rabatten. Bara denna enda blomma.


gräslöken har kommit upp mellan plattorna. Nu är det snart sommar!

Ha det gott!
Foto: Gunvor  april -09.

Kommentarer:

1 Anonym:

Ja nu kommer småkrypen fram. Usch ja den första bilden var ju lite äcklig.....men hade du myror i sängen? Fy så otäckt. Bet dem dig inte? Du den bilden på humlan var ju jättevacker:) Mår du bättre nu? Kram Gunvor från Mumin

2 Maria Berg:

Jo, nog är myror vårtecken alltid.

I fjor fick vi huset sprejats men än så länge har vi bara myrdoser får se o det räcker i år.



Och humlor- dom är så fina visste du at det finns många olika arter. jag har jagat dem med kameran i år men inte fått till det ännu.



Stenaran i trissen hade också gått till tisdagstemat. men jag tyckte om dina snäckor, kommer inte ihåg om du skrev om du själv plockat dem eller ej.

/

Maria Berg, MB



3 Nilla:

Men jisses vad tuff du är som sover med sängen full av myror. Det tror jag inte att jag hade klarat av. Jag ser att våren har kommit upp till er också nu. Så härligt. Hur går det med hostan då, får du åka och hälsa på lilla Ellie snart?

Kram

Kommentera här: