Fototriss - Kommunikation

ska det handla om idag, tycker Helena. Så då får det bli Telekommunikation här i min triss. Jag har sprungit runt här o fotat telefoner och till sist blev det dom här tre.


Den här bilden på den första telefonen tog jag i stugan innan vi åkte därifrån tidigare i kväll.


Det här är en gammal telefon som vi har sparat och som fanns på möbelaffären för längesen. Kul att ha kvar o det går att ringa på den.


Och sist min egen lilla mobila telefon. Inte den modernaste men den duger gott åt mej så lite som den används.

Mera Kommunikation kan du se HÄR.

Kommentarer:

1 annette:

Ja, vad skulle vi göra utan våra kära telefoner,nu behöver vi ju inte vara utan om en ledning går sönder, för då har vi ju våra små "nallar"

Mittenbilden får bli min favoritbild, var så länge sedan jag såg en sådan telefon.

Tack för kommentar hos mej.

Ha det bra!

annetet

2 Helena/Bildbloggerian:

Vad kul att du fotat alla telefoner med olika bakgrundsmaterial - blommor, päls och så päls igen tror jag. En vanlig modern telefon blev genast lite roligare omgiven av blommor, men snyggast är ju den gamla snurrtelefonen, den är ju så fin! Och funkar gör den väl också? Jag har för mig att jag hade den inkopplad ett tag när jag bodde hemma.

3 Lissen:

Jag har samma mobil som dej och har en sådan där gammals svart telefon i mitt förråd. Visst är det ett enkelt och bra kommunikationsmedel!

Ha det gott!

4 Nilla:

Vilken underbar gammal telefon. Vi hade en sån hemma när jag var barn. Den där nummerskivan snurrade man en hel del på.



Jag har inte kommit i gång med trissen ännu. Vi hade fyra små pojkar på söndagsfrukost, dom hade sovit över allihop. Och i dag åker jag ner till Österlen igen. Det är hög tid att packa (bland det värsta jag vet) för vi åker kl. 13.00 circus.

Kram

5 Mia:

Så du fann med en telefon med nummerskiva i dina gömmor!!

Mia

6 Johanna - Fotoblogg:

Fina bilder på telefonerna. Den i mitten är min favorit. :)

7 Pialotta:

Aha den riktigt gamla telefonen.. den gillar jag:-))))

8 Rijo:

Haha! ja, din telefon och min är juh lika.

Kommentera här: