Fototriss nr. 32 var det

och nu gäller det att fota Dofter  eller Lukter. Hur ska det gå till .. tänker man då. Men det gick hur bra som helst. Jag hade lite av varje som både doftar och  luktar.


Här är första bilden som är en god DOFT. MMMMMMMMMM!


Nästa är nog LUKT tycker många, men jag tycker nog att den Doftar gott den också. Alldeles nyöppnad..helt underbar Doft! Mumma!


Sista bilden DOFTAR den med. Apelsinskal doftar också både starkt o gott.

Och nu kan ni säkert hitta många andra dofter. Kika in här.

Kommentarer:

1 whatthefuckdotcom:

Hahaha, parfymen och apelsinen får bli favoriter... inte för att nr 2 inte var ett bra foto det också men HUA vad stinkigt!



Ha en fin natt :)

2 princexswe:

Härliga doftande bilder. Jag föredrar doften av nyskalad apelsin. Eva

3 Hasse:

Morrn.

Morrn.

Jag menar att två saker doftar.

En luktar.

"Smell Well" i glas flaska och apelsin är ok för mej.

Ha de bra

Hasse

4 Skjutgalen:

Det var en salig blandning av dofter - måste le lite. Surströmmingen var en kul idé, smakar gott oxå! Men bästa doften är nog apelsinen och finaste bilden är parfymen!

5 Milla:

Surströmming har jag aldrig luktat och inte parfymen heller...så det får bli apelsinen! Det luktar jul, gott! Milla

6 Helena/Bildbloggerian:

Ja du, jag vet ju att du älskar suring men jag kan inte med bästa vilja i världen säga att den doftar. Den stinker! =) Bra luktblandning - men tänk dig att blanda dessa tre dofter... Det blev nog ingen storsäljare i parfymhyllan.

7 Ninni:

Ja , gissa vad som blir min favorit:)))Den doftar underbart, surströmmingen och smakar himmelskt. Den doften ska man nog vara uppfödd på för att uppskatta. Åh, den som ändå hade en burk här...

Kram Ninni

8 Bosse:

Bravo! Det bästa jag sett hittills.

:-)

9 Annies Fotoblogg:

Åh vad jag blev sugen på apelsin när man såg/kände doften :P :)

10 Birgitta en Blogfia:

Instämmer med närmast föregående skribent :)

Men första bilden är mer estetiskt tilltalande.

Sov gott!

11 Birgitta en Matte:

Denna gången skulle det vara Birgitta en Matte :)

12 eva b:

Apelsin doft = juldoft!

13 Trebarnsmamman:

Härliga bilder :)



Men tänker vara lite tråkig och upplysa om at vi är ett antal som får astma av apelsiner...rätt krångligt så här års kan jag lova, när alla skalar apelsiner och clementiner i tid och otid.

14 Lissen:

Ja jag tycker ju om alla dina dofter. Men till olika tillfällen. Surströmming är det ju många som tycker luktar så otroligt illa. Men jag är ju Norrlänning och uppväxt med den doften!



Hade du det trevligt på galan, förra helgn?

Ha en bra dag!

15 Anette:

Fina bilder på temat! Surströmming luktar inget vidare, har aldrig smakat heller, men jag tror nog det är gott med alla tillbehör.

Parfym och apelsin.......gott!

16 http://lilalili.blogg.se:

Underbara bilder, min favorit här blir din första! Me like ;)

Ha en riktigt skön söndag! Kramis

17 Synne.:

Hej. En bra triss.

Men parfym kan vara för starkt. Surströmming luktar inte gott, fast det är gott.

Så jag tar skalet av apelsinen eller clementinen.

Kram Synne.

18 carina:

Snacka om ytterligheter, ler över dina fina bilder.

Gillar din första bild..

19 akson:

Bilden på surströmmingen är kanonbra, men jag skulle inte vilja vara i närheten då den öppnas.

Då tar jag hellre mig en clementin!

20 paula:

Fina bilder apelsinen blir min favorit är heltokig i den frukten...

21 marie roxbro:

Härliga bilder på dofter...min favorit är väl den som de flesta inte vill känna :-),,,,älskar lukten av surströmming / ha en bra dag

22 Dahlarna:

Det var verkligen variation på dina lukter idag! Mittenbilden vill jag hålla mig så långt borta från som möjligt.... Apelsin luktar verkligen fräscht! Det blir man favorit idag! Ha det gott!

23 Fröken Mita:

Surströmmingen får min röst detta är något jag älskar. Ha det bra

24 Della / Var Dag ett Äventyr:

Tre helt olika dofter/lukter. Kul triss!

25 aw:

Hej... Parfymen får bli min favorit.

/aw :)

26 Camilla:

Jag röstar på surströmmingen för den luktar värst ;)

27 alacs - Mitt i Fågelsången:

Huvva, surströmming inte bara luktar - det stinker!!!



Fina foton!

28 Jah Hollis:

Ja, det var doftstarka saker. Blanda bara inte i hastigheten ihop den översta och den i mitten när du ska ut. :-)

29 Ingalill:

Första blir klar favoritdoft :)

30 Solvarma Irene:

Hej!



Vackra bilder du bjuder på.



Apelsinen lockar mej mest.



Må gott!



Irene



http://solvarm-tillbakaigteborg.blogspot.com/

31 m:

Har aldrig smakat på surströmming, och tror inte heller jag har känt lukten, men bilden var väldigt fin.

32 @nemonen:

Vad kan vara friskare än doften från en apelsin?

33 Mumin:

Det var fint tolkat utav dig...men du den där surstömmingen får jag nog avstå ifrån:) Kram lilla Gunvor från Mumin

34 Cissi:

Härliga dofter.

35 Znogge:

Bild ett får doftmässigt bli min favorit!

36 Smamman:

Jag gillar apelsinen bäst ;-) Märkligt att man kan få så olika vibbar av bilderna. För mig är surströmmingen en neutral bild. Jag fick däremot parfymen på första bilden en gång från en chef som jag verkligen hatade i julklapp. Vilka chefer ger egentligen sina anställada parfymer i julklapp!?! Fick parfymer varje år från det jobbet! Så den bilden går bort :-)

37 Wickan:

Trots att jag är "äkta" norrlänning gillar jag inte surströmming. Men lukten av den luktar fest!

Lite festsugen är jag ikväll, så jag tar det fotot!

38 Avsändare Margareta G:

Surströmmingen - en underbar doft likväl som apelsindoften lite starkare än själva apelsinen.



En vacker flaska hade i alla fall parfymen och den doftar säkert gott i lagom mängd. Eftersom jag själv är dålig både på att använda parfymer samt all kännedom om dem så jag förlitar mig på ditt betyg.



Surströmmingen -min favoritdoft.



/Avsändare Margareta G

39 SysterLilli:

Så glad jag blir! Surströmming! Mums! Jag är en av de där som blir hungrig när burken öppnas. Det doftar ljuvligt. :)

Apelsin och parfym är inte fy skam det heller.



Ha det gott!

40 Photos by Storm:

Apelsindoften passar mig bäst. Har känt surströmmingsdoft en gång och det räckte med den gången. Ha det bra/Lis

41 Amanda Andersson:

Hej

Variation på temat. Surströmming kan ingen säga att den int LUKTAR. Doftar gör däremot din parfym och din apelsin. Fotona var fina min favorit blir apelsinen. /Amanda

42 [email protected]:

Vilken härlig tolkning du bjuder på. Jag skulle påstå att det är två dofter och en lukt. ;) Trots att jag är norrlänning äter jag inte surströmming. Kan varken med smak eller lukt. ;)

Parfym och apelsiner däremot är härliga dofter.

Ha en fin kväll.

43 Anna:

Vilken härlig doftkavalkad! :)



Min favorit blir apelsinen!



Kika gärna in hos mig och ha en finfin söndagkväll! :)

44 TrädgårdsTuristen:

Det var starka dofter som du hade plockat fram. Surströmmingens doft är ju "intressant" och som bild var den finast. Därför blir det nr 2 som jag utser till min favorit. PS Det var 10 år sen jag åt surströmming men jag tycker verkligen om det...måste hitta några andra fantaster i denna södra del av Sverige för att testa surströmming igen.

45 Nalle:

Oj så många svar du fått:) Härligt.

1:a bilden kan jag avstå från, den ger mig allergiska reaktioner. Den 2:a bilden är härlig. Älskar surströmming! Även doften. Är uppvuxen med den.

Sedan har vi 3:an. Doftar underbart! Och smakar gott. Kramar Nalle

46 Mumin:

Jag blir så sugen på en apelsin när jag ser dina skal och vad det luktar gott sen då.....Kram på dig vännen! Mumin

47 Pialotta:

Älskar din första bild.. visst har man luktegott.. hm.. tänkte inte på det;-)

Ha de fint/Pialotta

48 AKO:

Av dina tre alternativ så måste jag säga att jag föredrar den sista! Parfym är jag allergisk mot och surströmming, ja, inte luktar det gott i min näsa i alla fall!



Jag håller med dig om din kommentar om den rökande damen. Kan vara kul att se på bild, men inte är det någon trevlig lukt direkt.

49 LottaM:

Mitten bilden är ingen hit varken i doft/lukt eller smak. De övriga är helt ok.



Tack för kommentaren hos mig.

Ha en in tisdag!

50 Marie Carpe Diem:

Visst hittade du dofter allt. Apelsin är en härlig doft och parfym likaså. Surströmming.....nja ;-)

51 Nilla:

Man blir klart sugen på apelsin när man ser din tredje bild, den blir min favorit.

Lyckades klara mig två år i Kramfors utan att äta, eller ens lukta på, surströmming. Men norrlänningarna svor på att det var gott! Fast jag undrar det, jag.......?

;)

52 Anna:

hahahaha! Vilka roliga kontraster! Naiomi och surströmming! Hahahahaha :D



// Anna

Kommentera här: