Fototriss - Insekter

I veckans fototriss ska vi fota insekter. Kul tyckte jag..men det var inte så lätt att gå ut och hitta insekter i spöregnet.  Här har det regnat i flera dar, så jag fuskar lite och tar med en bild från Grenada på en mycket söt insekt. Det fanns många av dom på balkongen. Nu fick jag ju tillfälle att visa den här lilla krabaten då.


Jättefina färger o mönster tycker jag. Ser nästan ut som en sorts Nyckelpiga.




En fluga på min  fina vita ros i stugan


Och sist en läcker skalbagge med vattendroppar, på en tistel. Också den i stugan.

Det var mina insekter det. Och här kan ni titta på många fler.

Kommentarer:

1 Pialotta:

Tänk att en fluga kan dra så mycket uppmärksamhet till sig.. väldigt vacker bild Gunvor:-)

2 Ingrid:

Verkligen snygga bilder du tagit på insekterna.

flugan på den vita rosen var fin.

Mina ligger i lä med dina.

Kram Ingrid

3 Anonym:

Hejsan och tack för din kommentar hos mig!



Du har ju en jättefin triss, den där första insekten ser ju intressant ut, men det vackraste fotot tycker jag nog är den med skalbaggen på tisteln. /Ingrid

4 Milla:

Finfina bilder och den första var ju läcker!

5 Lissen susar in ......:

En fun varitation av trissen. Den sista regniga skalbaggen är min favorit.

Ha en bra dag!

6 Ninni:

Hihi vilken häftig, en randig nyckelpiga, han hade tröttnat på prickar!

Bredvid tisteln ser det ut som du fångat en flygande insekt också.



Ha en goo dag, kramen

7 Ninni/fotografia:

Den första bilden är helt suverän, vilket ljus och vilken skärpa! Dessutom är den så fin:)

De där smaragdgröna stora skalbaggarna brukar vi också ha i stugan. De låter så mycket när de kommer susande och är väldigt vackra. Fin triss som vanligt här hos dig!

Hoppas det slutat regna nu!

Kram Ninni

8 Solvarma Irene:

Hej!



Underbara färger på skalbaggen med droppar.



Må gott, önskar Irene

9 Tina:

Jätte fina bilder

Kommentera här: