I dag har jag varit ute i buskarna

 och plockat röda vinbär lite varstans.. eftersom jag inte har några riktiga rödvinb.buskar. Det är troligen fåglarna som spridit frön så det blir buskar lite överallt.  Men jag var helt utan gele så jag plockade en liter och fick tre små burkar med gele.


Tackar  fåglarna för det!

Sen har jag plockat lite hallon o frusit in. Buskarna dignar av bär.



Det här är en omgång


En söt Viol har slagit sej ner där också.

Nu ska jag åka iväg o köpa några liter med jordgubbar att mosa o frysa in till vinterns pannkakssylt.

Det är en rolig men lite jobbig tid nu när allt mognar samtidigt. Lite blåbär ska jag nog också förse mej med.
Det plockar jag i stugan där det finns hur mycket som helst.

Ha en skön dag allihopa!

Foto: Gunvor -09

Kommentarer:

1 Paula:

Hej! Jag hittar inga hallonbuskar här i området! Jag som älskar hallon o brukar plocka massor! Visserligen finns ett par burkar i frysen, men man vill ju alltid ha mer. I går var vi till mitt smultronställe där jag såg hundratals blommor tidigare, tror du det blivit nåt? Nä små stenhårda bär, helt värdelösa! Så kan det gå! Inte hittar jag svamp heller, undrar om det är mina glasögon det är fel på, "ler" måste hitta ett par svamp- och bärglasögon tror jag!

Kramen

2 Ninni:

Fick flera stora påsar färdigrensade vinbär med mig hemifrån syrran..dom ska kokas till gelé är det tänkt!



Mmmm hallon det godaste som finns...ha en goo dag, kramen

3 Nilla:

Åh så mycket godsaker. Hallon, vinbär, gele, jag blir ju riktigt avundsjuk.

Och så söt hon är lilla Astrid under täcket. Där har jag hittat vår katt många gånger. Varmt och gosigt.

Kram

4 Ingegerd:

Ja, det är fantastiskt med naturens rikedom, men roligt jobb att ta reda på. Blåbär är härligt att ha, men jag tycker de har börjat växa för långt ned?

Kommentera här: