Fototriss handlar om Fåglar i dag

Och jag har spanat hela vägen från Enköping  efter fåglar  men inte en enda har jag fått på bild.
Jag hade hoppats att temat skulle handla om Bebisar idag för kameran är fulladdad med bilder, men det blev det ju inte! Åkte från Stockholm   ( Helena)i fredags och vidare  till Enköping där vi tillbringat helgen. Inga nya fågelbilder alltså! Men arkivet hade några.


Börjar med en vinterfågel som jag tycker mycket om. Sidensvans..en uppburrad sådan.


Sen en sommarfågel


Sist en utlandsfågel. En Kohäger tror jag att det är. Jag trodde inte att jag hann fånga den på bild , men det gjorde jag. Den ser ju lite rolig ut med sina vikta vingar o benen rakt bakåtsträckta.

Nu har jag gjort en liten ändring på bilden av Hägern. Tips av AnnaKK. Tack för tipset!


Fler Fågelbilder kan ni titta på här.

Kommentarer:

1 Photos by Storm:

Jag håller med dig, sidensvansar är så fina. Och din bild var perfekt, en vinnarbild/Lis

2 Irrhönan:

Trean var fantastiskt fint fotad! Tur ska man ha när man är ute och ar fågelbilder!

(Jag hade inte särskilt mycket tur idag...)

3 Hero:

Oh, så fina fåglar. alla tre bilderna är jättebra. men vackrast är sidensvansen tycker jag!

ha en trevlig vecka

4 Amanda:

Nu ser jag att du är med i veckans Fågeltriss. Din första fågel är så fantastiskt bra tagen. Jag har ett och annat att lära mig. De andra är inte heller dumma. Riktigt bra foton. Det är svårt att hinna med en fågel som flyger iväg. /Amanda

5 AnnaKK:

Fin fågeltriss!



Jag har aldrig sett en sidensvans i verkligheten, så foton på såna brukar jag alltid bli lite extra till mej i. :-) Men i denna triss har den den verkligen konkurrens! Gillar uttrycket hos fågeln på den andra bilden - ser lite lagom uppkäftig ut på nåt vis, och så den "punkiga" frisyren på det! Så-å-å skön! :-) Och så den tredje bilden... Där har du verkligen lyckats fånga den flygande "vad det nu är får något" på ett jättefint sätt! Vill du förbättra den bilden ytterligare så beskär den så att fågeln på mera luft framför sej och liksom flyger in i bilden istället för som här snarare ut ur den. Men det gör inget, för den blir min favorit i denna triss ändå! :-)

6 Lissen dansar in !:

Den översta bilden är riktigt läcker. Men den andra fågeln har en så finurlig min.

Ha en skön dag!

7 Jah Hollis:

Jättefina fågelstudier och alla tre har var och en sin speciella charm.

8 Pialotta:

Fantastiska fågelbilder.. du är så duktig du Gunvor med din kamera.. Nummer två fasionerar mig mycket.. så ensam men så stark:-)

Jag vet inte, men jag la in min länkadress i går sent på Helenas place, men idag ser jag ingen../Pialotta

9 BountyLady:

Hej!



Oj vilka jättefina pippi-bilder du hade!

Sidensvansen är otroligt söt!



Å bild nr 3 - vilken skön stalj ;)



Ha det gottis!

10 Susanna:

Svårt att välja favorit när alla är så bra. Väljer mittenbilden.

/Susanna

11 veronica-ifokus:

Den första buliga fågeln var riktigt söt och vinner mitt hjärta =)

12 Nilla:

Det var väl en härlig fågeltriss. Sidensvansen är min favorit, den är så vacker.

Kram

13 Lillaviola:

Hej!

Tack så mycket för din trevliga kommentar hos mig!



Du bjuder på en underbar triss! Din sista bild är bara bäst! Vad bra!



Tack och hej i från mig!

14 Ingrid:

Vackra bilder du har på fåglar.

min favorit bild blir nr. 1

Kram Ingrid

Kommentera här: