Fototriss - Fruktigt

är temat i dag. Så nu kommer mina fruktiga bilder som är en  lite blandad kompott.


Först ut är Apesinen som ska pressas i min gamla citronpress


Det här är Carambola, eller Stjärnfrukt tror jag det heter på svenska


sista bilden blir på lite torkad frukt, Aprikoser och Plommon.

Ute skiner solen i dag men eftersom jag inte är så där superpigg så tror jag inte det blir nån promenad i allafall.
Men ha det så underbart i solen alla ni andra som också har så här vackert väder!

Klicka här så får du se mera frukter.

Kommentarer:

1 Johanna - Fotoblogg!:

Härliga bilder! Kul idé med apelsinen och pressen! Jättefint. :)

2 Margareta:

Fina fruktbilder och den sista på torkad frukt är som godis. Svårt att sluta äta om man börjar. /Margareta

3 anne-lie:

En härlig blandning på din triss! Min favvobild blir den pressade apelsinen!

4 ViDu:

Den andra bilden har så härliga färger att den blir min favorit denna veckan.

5 Nilla:

Ja det var blandad kompott :o) kul triss.

Kram

6 veronica-ifokus:

Jag gillar din första bild, och den pressen är bra att ha =)

7 mmarcus:

Sv. Tack så mycket! :-) mjo, så var det iaf för mig, jag tog det första och bästa jag hade!

8 Nollan:

Här var det blandade frukter :-) Tycker om mittenbilden med det gröna mot det blå - stjärnfrukt som bildar en stjärnformation!

9 Pialotta:

Stjärnfrukten saknades här, men vad gör det.. vi kan ju bara gissa att den är lika fin som de andra två;-)

Här är ingen snö, men ett kallt väder idag och blåsigt.. hyyyyyyyyyyyyyyyyy/Pialotta

10 Pialotta:

Nämen hokus pokus nu fanns den här, då jag redan postat;-)

11 Mia:

Gillar bild 1, den lite äldre modellens citronpress ser bra och praktisk ut.

Fina bilder alla tre!

Kram/Mia

12 Kullagulla:

Fin fototriss. Min favorit är den andra bilden, det ser så gott ut.

13 Paula:

Ojoj, tur jag inte är med i fototrissen, jag hade inte lyckats skramla ihop en endaste frukt här hemma! Jag är verkligen urdålig på att äta frukt, såg att clementinerna kommit, men nu äter jag anti-inflammatoriska mediciner o då pajar magen så något syrligt vill den inte ha! Äpplen gillar jag inte alls, päronen är sällan saftiga o söta, bananer åt jag ihjäl mig på under en period, o exotiska frukter, njae, kul kanske i en efterrätt men det äter vi ju aldrig...vilken tråkmåns jag är!

Grått o regnigt, mörk som i säcken, tur man kan vara inne o mysa

Kramen

14 Jah Hollis:

Fina bilder på veckans fruktiga tema.

Kommentera här: