Fototriss - Rosa

är ett mycket passande tema den här veckan tycker Helena o alla vi andra så klart. Helena skänker en krona för varje bidrag, så nu hoppas vi att många många är med denna veckan. Jättefint gjort tycker jag!



Mitt första  bidrag är en torkad ros som är Rosa



mitt andra bidrag är också en rosa ros, fast en levande sådan



och mitt tredje bidrag är inte en ros, men dock en rosenpelargon som nästan nyss har flyttat ner till källaren för vinterförvaring. 

Och här ser ni flera rosa bilder.



Och så tycker jag att vi kan stödja Rosa Bandet genom att ge en liten gåva. Det har jag gjort.
Klicka på bannern här nedanför så kommer du direkt dit till Helenas Rosa kampanjvecka.

Kommentarer:

1 Irrhönan:

Vilka fina blommor!

2 eva b:

Vad kan vara vackrare en en rosa ros, skrev jag just på bidraget innan. Nu fick jag svaret direkt! Din sista bild gillar jag skarpt!

3 Cumulunimbus:

Härligt rosa rostema i din triss! De är bevisligen vackra i alla stadier. Kan även tänka mig att den i mitten fortfarande doftar mycket gott :)

4 cat:

Vackra rosa blommor! Andra bilden ser så stämningsfull ut, så den blir min favorit:)

5 Eva-Lena:

Vackra rosa blommor i din triss, andra bilden är jättefin!!



Ha en fin söndag/E-L

6 Anette:

Rosa blommor är alltid vackra. Min favoritblomfärg! /Anette

7 Anna smyger in:

Jepp jag har oxå varit och försett den här insamlingen..för den träffade mig rakt i hjärtat..ett väldigt fint initiativ tycker jag som du..härliga rosor du..La Vie en Rose..

8 Helena/Bildbloggerian & Fototriss:

Tack mamma för ditt bidrag till kampanjen! Det är ju många som redan skänkt pengar under oktober, men jag hoppas jag lyckas samla in några kronor till.



Jag gillar din första bild, för det rosa kommer fram så fint mot de gröna färgerna. Och mittenbilden känns så mjuk och len!



9 Erikas foton :):

Hej! tack för kommentaren!! :)



vilka härliga bilder, första blev min favorit :)

10 Kullagulla:

Jättefina rosa bilder. Den mittersta tycker jag bäst om. Så softad och stämningsfull.

11 Hobbyfotograf Erica Pettersson:

Jättefina bilder!

12 carina:

jag som är en älskare av pelargon ger min röst till den så klart.

13 Ingrid:

En jättefin triss, jag gillar ditt första arrangemang.



Tack för kommentaren hos mig och ha en fin fortsättning på söndagen!/Ingrid

14 Nilla:

Så rosa och fint. Alla blommorna är fina på sitt sätt. Ja jag har köpt broschen på Gulkdfynd.Viktigt ämne det här. Bra initiativ av Helena.

Kram

15 christina:

Jätte vacker triss!! kan inte välja någon favvo!!

16 Amanda:

tre vackra rosa blommor! Väldigt fint!

17 Pialotta:

Underbara bilder och så fint av Helena, din dotter att ta en triss med detta temat:-)

18 Pialotta igen..:

Obs! Ser du har en adressör med hr i slutet på adressen oxså.. gå inte in dit, det är en ganska så vågad sida:-(

19 Charlotta:

Tack för din kommentar. Rosor är en fin symbol som stöd för de drabbade. Fin triss.

20 Dahlarna:

Fina rosa bilder du visar. Mittenbilden på den vackra rosen blir min favorit idag. Jag har också en Rosa Bandet insamling på min blogg, då jag är extra personligt berörd av detta. Ha en bra dag.

21 Viola:

Hej!

Det var en rofylld triss du bjöd på...bilderna är fantastiska!

Bild nr 1 blir min vinnare hos dig idag!



Hej från mig/Viola

22 Jah Hollis:

Det var vackra rosa blommor alla tre.

23 Stina:

Gud vilka fina bilder du tar.

24 Artlover:

Tack för din fina kommentar!

Jag gillar den andra bilden bäst med sen softa bakgrunden. Snyggt!

25 fia:

Rosa är en sån härlig färg , jätte fina bilder och en fin blogg. Kommer nog att titta in här flerggr.

önksar dig en trevlig dag.

26 Ingrid - London:

Vackra rosa blommor!! Ha det bra.

27 paula:

underbara blommor du visar.. Har jätte svårt att välja men första blir min favorit ändå den ser så levande ut fastän den inte är det..

28 Mumin:

Ja jag har dragit mitt strå till stacken. Som sagt alla kan vi bli drabbade:(( Va fina rosa bilder du kommer med. Kram Gunvor och ha det gott! Mumin

29 InneoUte-Malin:

Tjusiga bilder med ett härligt nästan lite gammeldags romantiskt skimmer. Bra jobbat. :-)

30 ViDu:

Den vackra rosen får min rosa röst.

31 Annika:

En fin triss av vackra rosa blommor.

Kommentera här: