Fototriss - 81

Inuti  är temat för dagen och eftersom jag fått reda på temat lite före er så har jag redan mitt klart. Skulle just till att gå och lägga mej när jag såg att klockan redan var fototrissdags så då slängde jag in mitt bidrag. Tror aldrig jag varit så tidig nån gång förut.

Och som ni ser så är jag hemma igen efter en hel vecka i Stockholm. Jag har haft det helt underbart med Ellie och hennes familj. Lite shopping har det blivit  och en massa annat kul. Men nu till dagens triss.

Först ut är en bild på allra gosigaste bäbisen i världen. Lilla sötisen Ellie.

Inuti hennes lilla goa mun växer det små tänder. Två är redan framme och två till är på g.


Här ser man en del av mina snäckor.. inuti


Och här är sista bilden. Min nya gulliga kamera som jag inhandlat i Storstan. Och inuti den finns allt jag behöver för att kunna ta mina bilder. Min lilla röda Lumix.
Helena har kollat upp den åt mej och hon visste exakt vad jag ville ha och den har allt och är liten och behändig att ta med sej i fickan. Tack Helena för all hjälp!

Ha en härlig vintersöndag allihopa.

För att se mer inutibilder så klicka här.

Kommentarer:

1 Monica:

Vilken söt liten Ellie :)

Fint!

2 Hasse A:

Morrn.



Den apparaten kan du få mycket skoj med. Ett litet tips skaffa något slag av skydd till kameran när du har den i fickan eller en väska, det kommer lätt in damm o.l annars.

Hade bra.



Hasse A

3 Anneli:

Härliga bilder! Fint porträtt på Ellie! OCh en jättesöt kamera! Härligt röd och fin! :O))



ha en fin söndag!

4 Helena Kulle:

Vilken fin porträtt bild. Fiffiga tolkningar med skojjig text.

Ha en fin söndag.

/Helena

5 Misswhatsit:

Fin tolkning av temat idag. Lilla Ellie blir förstås favoriten. Ett härligt leende och två vita små tänder.:)

Ha en skön söndag!

6 Jah Hollis:

Så mamma Fototriss får lite förhandsinformation... :-)

Fina bilder alla tre. Jag gillar mest bordsstativet till nya kameran. Det ser nästan levande ut.

7 Marie Leya:

Vill också ha en sådan...

8 Pillargontanten:

Lovely!

9 Anna ..dansar in:

Mmmm...så pass trevli triss...lilla Ellie vinner mitt hjärta..

10 Anette:

En sån massa tänder! Gulligt, men de kan vara riktigt vassa;-)

Fin kamera och coolt stativ! /Anette

11 Helena/Bildbloggerian:

Varsågod, hoppas du kommer fortsätta känna dig nöjd med köpet! :) Sötaste Ellie är ute och går med sin gåvagn nu, det är full fart mellan hallen och köket, fram och tillbaka så länge man hjälper henne att vända vagnen.

12 Ninni:

Mmm helt underbar unge..ser såå goo ut!



Ha en fin söndag.kramen

13 Hedwig:

Underbar bild på Ellie, hon är ju helt otrolig. Du är en lycklig mormor med ett så fint barn och barnbarn.

14 Pialotta:

Underbara Ellie.. så söt som en docka.. Stolt mormor förstår jag.. Den kameran kanske inte alls är så dum..Lite mer fakta runt den där, så kanske.. Jag har ju mina ännu, men man vet inte när de tar slut.. en liten, rapp kamera är rena rama solskenet:-) Jag har ju min lilleman Canon, som är väldigt behändig och bra ännu.

Ha de gott kram från ett grått Skåne idag.

15 Anni:

Jag vill också ha en liten Ellie...

16 Utan Fokus:

Vilken goding på första bilden :) Jag har också en sån där Lumix kamera fast svart, den heter T-nånting. Tycker den funkar jättebra som komplement till Nikon kameran. Enda nackedelen med den är att programväljarknappen är lite för sladdrig så det är lätt hänt att det kan bli fel programval utan att man märker det.

Ha en fin dag :)

17 Anne-Lie:

Vilken goding du bjuder på i första bilden. De där riskgrynen är underbara att se!

18 Nilla:

Nu äntligen har jag lagt upp en triss, bättre sent än aldrig :o)



Lilla Ellie är ju så himla go, och visst finns det fina tänder "Inuti" den lilla munnen. Och grattis till nya kameran, då blir det ännu mer foton framöver, eller?



Ha det gott Kram

19 Anonym:

Härliga bilder. Så söt hon är. Och vilken bra kamera du har fått. Lena/isis

Kommentera här: