Fototriss - Randig

Här kommer mina bidrag till veckans tema som är randig. Det finns säkert en hel massa som är randigt både inne och ute. Bra tema i dag.
 Efteråt brukar jag hitta en hel massa bra grejer som man kunnat använda..då det är försent och man redan har lämnat in bidragen. Man kanske är för bråttom.
Jag har hittat mina bidrag inomhus den här gången i allafall.


Det första motivet på randig är vår kaffeburk som är just  randig.



Mitt andra motiv blir ränder på en lampa (ovandelen) som lyser




och sista motivet blir på mitt randiga livstycke till min hembygdsdräkt. Här är det många ränder som synes.

Och visst låter det kul med en Fotostafett. Ska bli spännande att se om det blir nåt av det hela. Det beror ju på oss.

Titta in här för att se fler ränder. Och ha en skön söndag alla glada trissare.

Kommentarer:

1 Marie:

Ränder på både tvären, längden och i V-formationer ser jag.



Visst kan det vara kul med fotomaraton... Jag har gett mitt svar och det är nog fler så det blir nog något av det.

2 Princexswe:

Klockren triss. Mycket ränder.

3 eva b:

Randigt, randigt!! Gillar framför allt kaffeburken! Skön söndag, även till dig!!

Man kan kanske lägga in ytterligare en triss, med nya bilder! Eller...? ;-)

4 Helena Kulle:

Vilken fin randig burk, fina färgkombinationer.

Ha en fin söndag.

/Helena

5 Misswhatsit:

Ränder både kors och tvärs blev det. Perfekt till temat. Bild nummer ett blir min favorit. Jag är väldigt förtjust i burkar av alla slag och den här är fin och färgglad.

6 Jah Hollis:

Jag gillar den bokstavligen lysande mittbilden bäst.

7 Danne (@dcarlbom):

Bilden på lampans baksida var ju riktigt tuff, men tillhörande ränder :)

8 Marie Carpe Diem:

Mycket randigt hos dig. Din kaffeburk gillar jag verkligen :-)

9 paula:

Randigt var det här.. gillar kaffe burken skarpt.. Ha en bra dag..

10 Monica:

Randiga lampan är riktigt lyckad. Fin triss!

11 Hedwig:

Ränder har vi ju ganska gott om i vardagen. Min bygdedräkt är också mångrandig, men den tänkte jag inte på i natt. Har nog förträngt den eftersom jag inte kommer i den numera.

12 Mad World:

Randigt både högt och lågt. Kaffeburken får nog min röst i dag.

13 Ninni:

Va fin den sista bilden är..



Ha en gôrgoooo dag, kramen

14 Ulrica (tänker högt):

Ränder hittar man överallt. Det är tur:) Fotostafett låter onekligen kul.

15 Cumulunimbus:

Randigt så det förslår. Gillar det randiga ljusutsläppet från lampan bäst!

16 Kjell E:

Fina randiga bilder.

Bra att ha motiven på nära håll.

Fina färger.

17 Barbro S:

Härligt med färgglada ränder som ettan och trean.

18 Barbro S:

Härligt med färgglada ränder som ettan och trean.

19 foto CHIP:

Allra bäst gillar jag dina iskristaller :)

Men det randiga har du också lyckats med :)

20 mimmi:

Bra bilder till denna triss:) jag håller med dig om att man efteråt alltid hittar jätte bra bilder som man kunde ha haft till en triss:)

21 Vella:

Vilken snyggt randig kaffeburk, den gillade jag skarpt!

Måste även få berömma din fina header med de ljuvliga frostbilderna.

/Vella

22 Xini Björnmamman Does Thailand:

Precis; det första jag tänkte var att det är skoj att se de fina iskristallerna i headern ;) vi har inte haft några i år ;).

Fin triss.

Ha en underbar dag,

Xini Björnmamman

23 P.K:

Rejält randigt. Och kaffe är alltid rätt och blir inte sämre av att finnas i en randig burk.



:)

Kommentera här: