Fototriss har börjat..såå kul för oss alla trissare

Och nu är det slut på ledigheten för Helena.  Jag har varit där hos henne i helgen och vi har haft det så mysigt o kul.  På söndagen åkte vi iväg på en tur till Sundbyberg, för vädret blev riktigt fint på eftermiddagen, så då skulle vi mata fåglar och gå en promenad runt en vacker liten sjö. Lilla Ellie satt i vagnen och var inte så piggelin, men tyckte nog att fåglarna var spännande. Jag tog mina trissbilder där, men har inte bloggat förrän nu. 
Det var en härlig eftermiddag och vi avslutade promenaden med en fika inomhus. 

Så här såg det ut där jag var just då. Här hemma är det bara grått o trist o lite regnigt.


Här är en bråkdel av alla fåglar som var där. Mycket folk som matade fåglarna så dom hade jobbigt att hinna med att äta överallt.


Här på den lilla ön var det en sorts fågelstation där fåglarna bodde och blev matade, om jag fattade rätt. 


Väldigt vackert var det när solen började gå ner på eftermiddagen.


Mer trissbilder ser du här.

Kommentarer:

1 Kristina:

Fina bilder! Stugan på ön ser mysig ut

2 Lena:

Jag gillar verkligen bild nr 2! Bra!

3 Halloj världen! /Inger:

Fina bilder. Jag gillar trean bäst. Tycker om hur höstfärgerna speglar sig. :)

4 Halloj världen! /Inger:

Fina bilder. Jag gillar trean bäst. Tycker om hur höstfärgerna speglar sig. :)

5 Rantamor-På Näthinnan:

Hej på dig så här mitt i natten. Ja visst är det kul att söndagstrissen är tillbaka.

Och så kul för dig att få trissen från din helgutflykt, och snygga foton blev det.

Jag föll pladask för ettan med fåglarna, svanarna dom är så vackra.

Vi har ju haft svanar hela sommaren här ute i havet men dom är så skygg att det är tji att få dom på foto. Har så dälig zoom också så jag blir väl alldeles för närsynt för dom stackarna.



Ha en finfin fredag.

6 Rantamor-På Näthinnan:

Men för sjutton inatt såg jag svanar....vars tog dom vägen...du kan ju inte bara byta ut dom till nå ankor heller hahahaha....

Du ser man ska nog sova på nätterna =)



Men du ha en jättemysig fredag/vi ses på bloggen.

7 Ninni:

Mycket vackert=)



Här har vi idag underbart vackert höstväder..ska lägga i lite tvätt sen en höstpromenad.



Stor kram

8 Paula:

Heej! Så ni har varit i mina gamla tassemarker, "ler" Vi bodde i Ör, och hade två sjöar alldeles i närheten, den ena av dem var den ni gick runt, nu minns jag bara Lötsjön men inte namnet på den andra. Vi hade nästan sjöutsikt från vår lägenhet.

Förutom alla fåglar så kryllar det av harar där, vi studerade dem från balkongen på kvällarna.

Hundraåringen håller jag också på o plöjer igenom nu! Tycker den är ganska dråplig men vissa kapitel orkar jag inte hålla koncentrationen uppe, när det blir för mycket världshistoria och politik...tror den skulle göra sig bra som film o med tanke på hur populär boken är så tror jag säkert det kommer en filmatisering också! Undrar vem som ska spela hundraåringen, hihi

Ha en riktigt fin vecka, vi har 12 kalla grader, burr

Kramen

Kommentera här: