Mina vårtecken

Har äntligen fotat ett par vårtecken jag också.


Mina första Blåsippor alldeles härutanför


Vackra är dom


En solgul Tussilago hittade jag också


Grannens Lärkträd som är fullt av småkottar


Ett jättegammalt träd men väldigt charmigt.

Idag har jag följt med dotter M. till vetrinären med lilla Wilma. Hon var så duktig.Lugn o fin. Lämnade urinprov lätt som en plätt. Jag höll i kopplet och matte hade en rondskål beredd. Gick hur bra som helst.
Hon hade feber och en urinvägsinfektion så det blev till att hämta ut pencillin.

När jag kom hem igen så hade mattläggaren äntligen varit här och lagt in mattan i sovrummet, som vi har väntat såå på. Så nu har vi flyttat tillbaka det mesta in i sovrummet igen. Såå skönt.

Ha de! Kram Gunvor.

Kommentarer:

1 Ninni:

Härliga vårbilder..va läckra kottarna var på lärkträdet, har aldrig sett dom så=)



Ha en skön helg, hoppas lilla voffsingen kryar på sig..kram

2 paula i pörtet:

Hej vännen! Dax att byta ut header-bilden till något vårigt kanske, hihi?

Ja jisses, jag hade också blåsippor på tomten under syrenbuskarna när vi bodde i Säfsen. Här har jag inte hittat en enda...men, kabbeleka såg jag idag på promenaden. Det går för fort nu, någon får ta o stanna klockan! I Dalarna är sommaren en månad för tidig enligt temperatur! Jag får panik när allt börjar grönska på en gång...

Hoppas du snart mår bättre så du får hälsa på nya familjemedlemmen, förstår din frustration! Det kunde väl i alla fall vara något som absolut inte kan smitta!

Ha en riktigt skön Valborgshelg, här blir det brasa från första parkett imorgon kväll

Kramen

3 Nilla:

Visst är det härligt med alla vårblommor. Man blir så glad när man ser dem. Hoppas ni får en trevlig Valborgsmässoafton. Själv är jag som vanligt trött, men jag var på kryssning till Åland i går med jobbet. Klev upp före fem, jag som är så morgontrött. Vi åkte över dagen och hade lite konferens. Men jag är inte så förtjust i att åka på kryssningar. Jag blir lite sjösjuk, trots att jag tog en tablett innan.

Kram

Kommentera här: