Fototriss - temat är STÄNGD

Här är mitt lilla bidrag på temat. Jag har hållit till i köket för att fixa mina bilder. En riktig diskbänkstriss.


Denna snäcka är stängd där den ligger i diskhon. Den är hämtad på havets botten på  Rarotonga, en av Cooköarna i Söderhavet, dit vi var för ett antal år sen. Jag tvingade min gubbe att dyka ner och ta upp den åt mej, för själv vågade jag inte. Det var inte jättedjupt men jag kunde inte nå den själv och dyka kan jag inte. Den är ganska stor ca.7-8 cm lång.


Den här snäckan är också stängd. Den är i stället pytteliten, men väldigt söt tycker jag. Och den ligger i diskhon den med. 
Var jag har hittat den kommer jag inte ihåg för jag har en hel del i min snäcksamling. Älskar att gå på snäckjakt utefter stranden, när man är utomlands.



Och den sista bilden på stängd blir på min lilla söta karaff som då är stängd med den lilla proppen upptill.
Den har jag köpt för en femtilapp på en antikmässa i Hudiksvall för några år sen. Jag tycker hemskt mycket om den, just för att den är så liten o söt. Fotad ovanpå diskbänken.

Och här finns många andra bidrag att titta på.

Kommentarer:

1 Bildgatan:

Kul tolkning på stängd och jag håller med dig om att karaffen var fin. Spännande med snäckorna och jag hade också skickat någon annan att dyka efter dem, tror inte sambo ställt upp så det hade blivit att muta någon lokal förmåga.

2 Lena Rollmar:

Superfina bilder!

3 Barnens Hjältar:

Jättefin triss, förstår att du gillar karaffen, den är jättesöt!

4 Gammelsmurfen:

BRA sätt att se på veckans tema!!

5 Anni:

Men så härligt med diskbänksrealism på tema stängd! Det kräver minsann en o annan tanke! Snygga bilder blev det dessutom!

6 Pialotta:

Fantasi gillar jag och man kan få till riktigt vackra, coola bilder med Fantasi som du fått här.. Gillar dina vattenpölar på diskbänken mycket:) ha de gott Gunvor lilla där du trampar runt.. snart är det barmark här:)

7 Nett:

Vilken fin triss :) Underbara bilder. Hoppas att du får en fin Söndag!

8 Camilla - Bilder Av Livets Lust:

fotona på snäckorna i diskhon blev ju jätte spännande och läckra!

Kreativt och udda men snyggt!

9 Hasse A Norge:

Morrn



Snygg triss, skulle kanske passa till tomt....eller tömd.



Ha de bra.



Hasse A

10 Rantamor:

Härlig triss du fick på din diskbänk.

Kul att man leka och få lite positivt annat än disk menar jag...

Vilka snygga snäckor. När dom är stängd...finns det ett "djur" i dom då ???

Jag tog hem en gång jag med och dom började lukta riktigt illa...

11 Charlotta:

Häftigt med diskbänken som bakgrund i din triss. Favorit, mittenbilden med snäckan och vattendropparna.

12 Ninni:

Jag älskar både snäckor och karaffer.

Snäck&stenjakt är jag alltid på utomlands..och springer man sen på en snygg karaff i nån affär så kanske den också får följa med hem=)

Fast jag har nog aldrig köpt nån karaff utomlands..jo det har jag I Tallinn&Riga.



Hoppas du får hjälp av doktorn..kryapådejkram

13 Jah Hollis:

Diskbänksrealism. Snygga färger och former i bilderna, speciellt i den i mitten.

14 Monica o Jacob:

Snäckor samlade man ju på som barn, tror jag har några kvar faktiskt. Bra triss, fin liten

karaff;-)

Kommentera här: