Fototriss - 150 - Fönster är temat

Tänk att det är dags för halvjubileumstriss här på Bildbloggerian, det etthundrafemtionde. Jag har inte varit med på alla, men ganska många ändå tror jag.
Nu är jag lite sen att lämna in mitt bidrag. Vi har varit i stugan hela helgen och vi gjorde vinter där också, för nästa helg stängs sommarvattnet av och vi ska inte dit då.
Jag har tyvärr gått och blivit sjuk igen. Mina vanliga lungbesvär med feber som följd. Inte kul alls! Men jag ska ändå slänga in mitt fönsterbidrag. Tyvärr inga dagsfärska bilder men det går ju bra ändå.


Kyrkor har många vackra fönster och den här kyrkan i Delsbo är inget undantag. En lite annorlunda kyrka är det.


Här är en bild från Stenegården i Järvsö. Många fönster här med.


Sista bilden är på  bara ett fönster..och det är från gammelstugan på Svedbovallen, en gammal fäbod utanför Järvsö som är i bruk hela sommaren, med många djur. Vi brukar köpa getost o messmör där.

Det var min tolkning på fönster det. Och för att se mera fönster så gå in här på Fototriss.

Kommentarer:

1 Ninni:

Fina fönster!!



Om du är intresserad av dockan så är det Teddykompaniet som gjort den..du kan ju kolla nätet!



Ja jag tyckte den var/är helt ljuvlig, ögonen var så fina=)



ha en bra dag..hoppas du snart blir frisk igen

2 Pialotta:

Vilken vacker kyrka och vilket vackert fäbohus/fönster.. Så synd om dig .. Krya på dig fort nu då.. Såg oxså inlägget under från Kolonin.. vilka gulliga små troll du har :) Hur gammal är Wille nu då?

Ha de kram från Skåne som har Indiansommar just nu :)

3 Cina:

Jätte fina bilder.. Men jag är extra svag för det gamla fönstret

4 Lena o Tommy:

Väldigt snygga fönsterbilder!

5 Åke Blomqvist:

Fint tema:) Den sista bilden blir min favorit, så enkelt och så fridfull fönsterbild:)

6 Jah Hollis:

Snygga fönsterbilder, alla tre.

7 Tant Marit:

Jag ÄLSKAR grånande gamla hus, så sista bilden måste ju bli favoriten!

MEN jag blir jättenyfiken på den "konstiga" kyrkan, undrar hur den ser ut på insidan...

Om du fortfarande är sjuk: krya på dig!

8 Elin Lockneus:

Hej Gunvor!



Skulle jag kunna få låna din bild på Delsbo kyrka till min kandidatuppsats? Jag läser teologi och skriver om kyrkorummet och Delsbo kyrka är en nybyggd basilika och basilikan har varit en viktig stilikon för kyrkobyggnaden fram till 1930talet egentligen. Den är den enda i sitt slag i Sverige och en avbild av hur den första officiella kyrkobyggnaden såg ut. När man skriver om kyrkorum vill man ju gärna ha bilder, de säger ju så mycket mer än alla ord.



Vänliga hälsningar,

Elin Lockneus

Kommentera här: