Mina gamla kameror

Jag är sugen på att köpa en ny kamera, en digital igen, ingen stor kluns som man måste ställa in hela tiden. Jag vill helst att den ska vara så lättsam som möjligt och även så lätt som möjligt. Att kunna ha den i fickan t.ex.
har sett en som jag fastnat för. En Nikon1 som jag sett i reklamen och läst om. Den verkar passa mej precis. Liten o nätt o som man kan ta snabba bilder med,t.ex  när man fotar barn o djur som rör sej hela tiden verkar den bra.
Min nuvarande har jag varit nöjd med också, men nu har jag fått en liten repa på linsen som stör mej. Den syns inte på alla bilder, men jag som vet om det ser ju en ljus fläck som är irritrande.
Jaja vi får se vad det blir.
 
Det här är den jag har nu,en Panasonic TZ7 Lumix, den är bara drygt 2år.
 
Förut körde jag med Olympus. Och jag tyckte om dom med, men oj vad dom känns klumpiga nu.
 
Ha det gott i stormen. Åtminstone blåser det kraftigt här.

Kommentarer:

1 Ninni:

Jag vill ha en liten systemkamera, hoppas jag får det i födelsedagspresent.

Ha en fin dag, kramen

2 paula i pörtet:

Hej! Jag har problem med foton på rörliga objekt, dvs. just djur och barn som man numera fotar mer än tidigare. Inte så konstigt då det tillkommit tre barnbarn senaste åren, hihi
Jag har en Lumix fast den är nog äldre än 2 år, funkar annars helt okej och jag fotar ju inte macro så jag behöver ingen systemkamera. Dessutom är jag dålig på att lära mig alla funktioner och ska man ha en dyr kamera så ska man väl inte bara köra auto-programmen?
Hoppas du mår bra igen, kram från pörtet

Kommentera här: