Tisdagstema - Mat

Veckans tema är mat och eftersom jag inte är nån stor matlagerska så har jag inga bra bilder på mat.
 Men det finns andra som gillar min mat. Sånt som man inte behöver tillreda, bara hälla upp...eller hänga upp.



T.ex Hacke..han tycker om talgbollarna..väldigt mycket. Jag vet inte varför han satt som paralyserad med huvudet bakåtböjt. Han satt så länge fast jag stod vid fönstret och fotade honom. Annars behöver man bara röra på sej så sticker han.
Men när jag kom ut med påfyllning så flaxade han iväg.


Min tolkning av mat! Fågelmat.

Här finss det säkert godare mat att frestas av. På Tisdagstema.se

Kommentarer:

1 Lasseivomma:

Så praktiskt att bara hänga upp maten, men blir den inte lite kall?

Skämt åsido, så är det väl just nu som det är viktigt att hjälpa de små fåglarna med lite stödutfodring.

Fin bild på hacke.

2 Annika:

Fin blogg :)

3 Zanna:

Fin bild på fågeln :)

4 Erik Semlan:

Visst är fågelmat också mat. Nu med kyla och snö behöver de få hjälp. Bra tolkning av dig. :-)

Snyggt foto på fågeln!

5 Mia:

Vilken bra tolkning! Det gäller att få till det.... L

6 SigridfraEnget:

Fåglarna vill ha mat nu. Riktig fin bild på "Hacke"

7 Anonym:

De små frusna pipparna får mat hos dig.. så snäll du är Gunvor.. riktigt kul att se ivern att få maten serverad :) Ha de gott ..[♥]

8 Pialotta:

De små frusna pipparna får mat hos dig.. så snäll du är Gunvor.. riktigt kul att se ivern att få maten serverad :) Ha de gott ..[♥]

9 Anneli - A'la Foto:

Samma tema som jag fast med en annan fågel! Hackspettar är fina! :O))



Ha en skön onsdag!

10 Jenny:

Hej!



Är inne på din sida och kollar runt lite. Fina bilder du tar.

Kommentera här: