Globen - melodifestival

Nu har jag kommit hem från min Stockholmsvistelse. Superhärligt har det varit att få vara hos barnbarnen. Det blir ju långt emellan som vi träffas. Men nu har jag varit där i nästan en hel vecka.

Lördagen var en riktig höjdardag. Dagen började med att jag fick följa med Ellie o mamma till dansskolan där hon går på lördagarna. Kul att mormor också fick följa med.

 
Hon var såå söt i sin dansdress.

Sen på eftermiddan så gjorde vi oss klara för fest. Helena o jag skulle ju ut på galej. Svenska Spel var det som bjöd på det hela. Och det tack vare Helenas Fototriss!
 Först var det middag med underhållning på hotell Clarion.  Det bjöds på skumpa när vi kom dit och sen blev vi fotade. Vi minglade lite och blev intervjuade av Jakob från The Poodles som också hade en fotograf med.
 
Sen blev det middag. Jätte jättegod mat och gott vin därtill.      
  
 



Härlig stämning var det. Här sitter vi mätta o belåtna o lyssnar på musiken 


Duktiga bröderna Rongedal stod för underhållningen och det var fullt ös. Även Jakob sjöng några låtar.

Sen efteråt kom bussen och hämtade oss och vi åkte till Globen.



Det pirrade underbart inför det stora spektaklet.

Här har det börjat fyllas på med förväntansfulla människor. Oj va mäktigt det var därinne. Jag har aldrig varit där förut, så för mej var det stort.


Nu börjar det


och nu är det fullspikat här. Och stämningen är enormt hög.


Söta Molly



Här är Green room dit alla artisterna kom efter sina nummer. Vi satt ganska bra till och såg hur sminköserna sprang där och duttade på dom hela tiden i ansiktena. 


Nu är finalen avgjord..och vinnaren står där.. Loreen..hon var helt underbar. Och det var en helt galen publik. Såå mäktigt! Och så kul att få uppleva detta live. Wow vilken kväll!
Tack Helena för att jag fick följa med!

Foton: Gunvor 10 Mars 2012 

Kommentarer:

1 Lena B:

Vad spännande helgen måste ha varit för er.

Kul att få ta del av dina bilder

2 Paula i pörtet:

Oh va spännande! Förstår att stämningen var på topp! Jag har varit på Globen ett antal gånger men bara under idrottsevenemang, aldrig på konsert eller dylikt.

Skakade du tass med någon kändis då?

Oman, det var ett spännande resmål må jag säga!

Vi åker väl och hälsar en ny prins välkommen om några veckor, förlossning beräknad om fyra veckor!

Men vi väntar nog o rusar inte sta direkt efter hemkomst, det blir så mycket för dom då i alla fall.

Ja vi fick bevittna en vigsel på dopet, helt oförhappandes må jag säga. Men himla kul, då är det första av Hasses barn gift. Och inte fick han lämna över dottern i kyrkan, "ler" men jag tror inte han saknade det...

Kramen

Kommentera här: