Mina vårtecken

Måste skynda mej att visa mina vårtecken innan det blir annat väder. Det hörs som om våren tänker tänker stanna av ett tag. Det har blivit svalare och det kanske blir snöblandat regn till helgen. Hoppas verkligen att det är fel! 
Jag har varit ute och letat våren.. snön är ju visserligen borta men inte finns det så många tecken på vår här hos mej i allafall.
Jag har smugit till grannens tomt och fotat deras krokusar. Dom är inte här så jag kunde inte fråga om lov heller, men dom bryr sej inte om det tror jag, eller det vet jag att dom inte gör.


Såå fina krokusar som slagit ut.


Tre


två

 
och en lila och en vit. Jättefina är dom alla.

 
Mina tulpaner som kommit upp efter väggen         och      den första myran som jag sett är också vårtecken.

Det var min rapportering om våren här utanför mitt område.

Ha det gott därute.

Foto:Gunvor 29 mars 2012

Kommentarer:

1 Nilla:

Ja men då har väl våren kommit ganska långt uppe hos er också. Synd bara att det är kallare nu. Här har det regnat, ja störtregnat flera gånger i dag. Men där emellan tittade solen fram.

Kram

2 Ninni:

Ja nog har Våren stannat av, isiga vindar idag. Men solen skiner inte illa.



Har massor med krokusar i gräsmattan du kan komma och fota dom=)



Ha en toppenhelg, kram kram

3 Ninni:

Vi hade lite värme på men den slog jag av framåt natten, det blev varmt=)



Här håller vi på att möblera om..phu jobbigt!

Kram

4 soffie:

idag har vi det kyligare här men solen har varit framme,vilka vackra bilder du visar :)

Kommentera här: