Fototrissen har startat

och vi börjar med att visa hur det ser ut i Sverige eller nån annanstans där man är.
Så här ser det ut i den här delen av Hälsingland där jag är.
Här kommer mina bilder som är rykande färska. Jag startade bilen och åkte iväg till mitt fotoställe där jag brukar ta mina bilder till detta tema. Det har varit 23- grader så det tog ett tag innan bilen blev uppvärmd. Nu är det bara 19- så det gick bra utan att frysa alltför mycket om fingrarna.
 
Så här gnistrande vackert är det i dag hos mej. Det här är min kära å som nu är helt igenfrusen.
 
En annan del av samma å men som är öppen innan den mynnar ut i älven Ljusnan.
 
Vintervackert här också.
 
Ja så ser det ut här. Kika in på Fototriss för att kolla läget i andra delar av landet.
 

Kommentarer:

1 Moster Ma:

Så kyligt o såå vackert!

2 Helena/Bildbloggerian:

Så tjusigt! Det har kommit lite mer snö sen jag var där och fotade häromveckan. Jag har också varit ute och fotat idag, så det blev en triss för mig med.

3 Rajson:

Får akut längtan till vintern igen. Jag som trodde att jag hade fåt nog efter all snö i december.
Vackert så det gnistrar om dessa fina bilder!
Hua,men du får gärna behålla kylan där uppe!

4 Tina:

Fina vackra vinterbilder :)

5 SoF:

Brrr så kallt - men väldigt vackra bilder!!

Ha det gott.

6 Lena och Tommy:

Otroligt vackra vinterbilder. Ser riktigt kallt ut!

7 Tantkalle:

Mycket vintervacker triss!

8 et lite ØYEBLIKK:

Nydelige bilder du har fått fra din tur! Flott triss!
:)

9 paula i pörtet:

Hej! Jag har blivit blåst på solen i flera dagar nu, zappar mellan olika vädersajter och det utlovas sol här men idag kom den då den var på väg ner över horisonten..då får jag njuta av dina fina foton istället. Jasså den lille mannen gillar att städa han, det var inte illa. Jag har köpt mig två nya dammsugare, en sladdlös och en vanlig men inte gillar jag att städa mer för det!
Så skönt att du är klar med medicinerna nu, håller alla tummar för att de inte ska behövas mera. O god fortsättning till dej förstås/Kram

10 Jah Hollis:

Snygga bilder blev det, men huga vad kallt det låter. :-)

11 Pialotta:

Fantastiska vyer du har runt om dig i dina hemtrakter :) Bild nummer tre är som ett riktigt julevykort ju :) Annat är det hos mig, vi hade mycket snö ett tag, men så försvann allt, men så kom det lite finsnö i helgen... glatta runt gillar jag verkligen inte alls :( Ha de kramar från Syd

12 Bertil:

Fantastiska bilder du har runt omkrng dig!
Här i Gbg är det bara lite lätt yrsnö som virvlar omkring, men det är långt ifrån så fint som du har det !

13 Marit Johansson:

Vilket vackert vinterlandskap, som ett vykort!

14 Aliva och livet:

Fina vinterbilder :)

15 Laila:

Vad fint ni har där uppe! Snygg triss

16 Confessions of a Shopaholic:

superhärlig triss!

http://vicktoriamurawska.blogspot.com/2013/01/fototriss-del-204-sa-har-ser-det-ut-dar.html

Kommentera här: