Hemma igen från en härlig semesterresa

Vi har varit en vecka på Teneriffa o haft såå skönt. Härligt boende, lugnt o skönt. Jättegod frukostbuffe var det också. Man kunde äta middag också. Även det var buffe.
Och tur med vädret hade vi också.När vi kom var det molnigt o lite kallt kändes det som. Men nästa morgon när vi vaknade så sken solen o sen var det mest så hela veckan. Lite kyliga nätter o mornar men sen på förmiddagarna så blev det riktigt varmt. Jag har badat i poolen mest varje eftermiddag.
Jag tyckte så mycket om Teneriffa och Los Cristianos där vi bodde. Tyckte det var så vackert där.

Första dagen ..molnigt. Här ser man ut från balkongen på framsidan

Våran pool som bara låg en liten trappa ner

Här bodde vi o vi gick rakt ut på våran härliga uteplats. Det var vi o ett par till som bodde häruppe.Det var fyra lägenheter men två var tomma

Det var så mysigt häruppe så vi låg aldrig på stranden. Vi solade här o låg o läste o bara hade det hur härligt som helst. Jag läste ut två böcker o löste en massa korsord. Vi hade solsängar både på balkongen o härute på terassen och dom här två bamsefåtöljerna o så dom här andra två mysstolarna med ett litet glasbord emellan för drinken.Super duper!

Jag gillar alla höga bergstoppar som syns överallt.Vi har gått många o långa promenader på eftermiddagarna. har utforskat en massa ställen i både Los Cristianos o Los Americas

Blått o blått

Mysig kaktus

Gulligt hus

Orange blommor..fina

Fint

Här gick vi några gånger. Uppåt uppåt bar det, men så trevliga promenadvägar det fanns. Så fint ordnat med såna här fina gångvägar emellan gatorna. Och bänkar fanns att sitta o vila sej på för det blev ganska jobbigt att gå uppåt. Det syns inte så mycket på bild men det kändes faktiskt. Vi gick upp hit ett par kvällar o åt middag. Det fanns många fina restauranger häruppe.

Såna här fina sandbyggare fanns på flera ställen efter stranden. Helt otroligt vilka fina byggen av sand!

Den absolut sista bilden är från sista dagen. Det är tydligen marknad varje söndag på gatan utanför vårt hotell. Personalen var inte så glada åt det , men det gick inte att ändra på sa dom. Hotellets gäster fick gå med sina väskor till en annan gata där bussen kunde stanna.Men det gick bra.
Vi hann tyvärr inte gå o titta så mycket. Bara en snabbis. Det var ju så fantastiskt mycket folk där. Väldigt poppis tydligen.

Slut på detta låånga inlägg. Hoppas ni orkat se på hela.
God natt önskar jag er alla.