Fototriss - Svenskt

I dag är det ju Sveriges Nationaldag och då ska vi trissa Svenskt
 
Den här bilden är från den sjätte juni 2009 i stugan när vi firade Sveriges Nationaldag där. Där har vi inte varit idag kan jag säga.
Ingen lust alls att åka till stugan i detta väder som varit. Kallt o regnigt. Igår däremot så hade vi en sommardag. Då passade jag på att så i trädgårdslandet. Skönt att ha det gjort. Och sen så åkte vi på dans på kvällen. Det var en härlig kväll. Jättekul på dansen var det!
 
Mera svenskt o somrigt blir det här.
Det här tycker jag är ursvenskt. En fäbodvall i Harsa i Hälsingland
 
En Svensk sommardag vid badplatsen i stugan
 
Det var min triss denna dag den 6 juni-15
Flera bilder ser man på Fototrissen

Kommentarer:

1 Sofie Persson:

Jätte fint och mycket Svenskt!!

2 Annette:

Vilka underbara bilder ♥ Så stämningsfullt, särskilt med gärdesgården och rallarrosor i bakgrunden.

3 Berit E i Kasperian:

Åh, du har ju fångat den svenska, verklighetsbaserade drömmen. :)

4 Paula i pörtet:

Hej, ja nog visar du så svenska landskap som de bara kan bli! Kunde också stå Dalarna på varje foto! Nu har sommaren kommit hit, åt lunchen utomhus för första gången idag, efter att ha traskat fram och åter till tvättstugan i byn. Och ändå är det inte för varmt, det är ju oftast mitt problem, då försvinner orken direkt. Så kul att ni varit och förlustat er på dans, nu börjar det komma upp många affischer här också på alla logdanser som anordnas i byarna.
Kram

Kommentera här: