Stockholmsbilder

Jag har ju varit i Sthlm hos min dotter nyligen. Det var härligt att umgås med barnbarnen och hämta på dagis o leka o mysa.
Helena kom hem hit o hämtade sin katt Astrid, hon har varit här sen dec,
 men så blev hon dålig o fick urinvägsbesvär. Fick medicin o är nu frisk igen. Såå glad att hon blev frisk, för det är så jobbigt när djur blir sjuka
Jag åkte med H. o Astrid tillbaka till Sthlm. Jag blev kvar där nästan en vecka.
Vi hade så mysigt vi lekte därhemma på gården o vi var till en härlig lekpark, hela fam. Rålambshovsparken, o vi matade fåglar o det var ett underbart vårväder.
Och jag var ute o promenerade när barnen var på dagis.
 
Här är vi på väg. Forsa kyrka
 
Norraladalen. Jag brukar alltid fota här när vi är på väg mot S-hamn t.ex. Nu bar det iväg till Sthlm
 
Nu Stockholmsbilder
Gick här på koloniområdet (nära dagis)o kollade hur långt våren var kommen. Och det var en del som var där o påtade o klippte äppelträden. Så mysigt att gå här på sommaren o hösten.
 
Här är det kojbygge efter dagis, hemma på gården uppe på hällen
 
I Rålisparken
Här är lilla klätterapan Ellie upponerhängande
 
många barnfamiljer i parken denna fina vårdag
 
Ville sitter o tar igen sej i tronstolen när vi gick strandpromenaden
 
o matade massor av svanar
 
 
 
En vacker bro sedd underifrån
 
 
Hann med en runda i stan innan jag åkte hemåt med bussen. Följde med Helena till jobbet o lämnade väskan där. Sen gick jag en promenad längs Strandvägen i solskenet o fotade lite. Sen följde H. med mej till bussen o såg till så jag kom iväg. Tack Helena!
 
Det här ett av dom fina tornen på Kungliga hovstallet. Svårt att fota när det blir så mycket skuggor
 
Det här var ett fint hus
 
Men nu är jag hemma igen. Och nu är det slut på bilderna för denna gång.
 
 
 
 

Kommentera här: