Första September

Höstmånaden har börjat. Lite svalare väder  o lite mörkare tidigt på kvällen. Daggvått har det varit hela augustimånaden på förmidagarna. Det hör ju liksom till augusti.
Vi har varit i stugan några dagar o haft det så härligt. Strålande väder har det varit hela tiden. Lugnt o stilla på sjön. Det hör till ovanligheterna. Det brukar oftast blåsa lite därnerifrån.
 
Här ligger dimman kvar på sjön när jag sitter o morronfikar på altanen.
 
 
Flera båtar som ligger på land redan
 
 
I lördags var det lyskväll på många ställen. Hos oss, på vårt område var det dåligt upplyst.Jag tände några ljus på altanen där vi satt till sent och tittade på fullmånen som steg fram bakom berget o speglade sej i sjön.
 
Det var gudomligt vackert! Magiskt!
 
 
Måste även få visa min fina blombukett som jag fick i efterskott av mina syskon med respektive. TACK snälla ni alla! Den står så fint än här hemma.
 
Det var allt från mej den första september.
 
Foto:Gunvor Aug.-15
 
 
 

Kommentarer:

1 Malys Krok:

Vakre bilder fra skog og sjø! Forstår det slik at du har hatt bursdag så jeg gratulerer så mye! -
Vakker bukett du fikk! -Margit-

2 Paula i pörtet:

Så fridfullt det ser ut vid din sjö..
Här har det regnat igår och idag och det var välbehövligt. Inte en svamp då vi senast var ute, men idag hittade jag en halv korg med taggsvamp som är en av mina favoriter.
Hoppas du får vara frisk och njuta av en fin höst
Kramen

Kommentera här: