Fototriss 34 i vecka 8.

Och i dag ska vi försöka hitta saker som hamnat på fel plats. Jag tycker det var supersvårt. Att  försöka  hitta nåt ute nu,  lockar inte. Här vräker det ner snö, som vanligt , höll jag på att säga. Men jag har letat i arkivet o hittade några bilder  som kanske passar.


Den här har väl hamnat lite fel tycker jag. Det här kallas Fågelstuga, men det tycker inte  Kurre Smack spelar nån roll alls.


Och den här stackars båten verkar övergiven för längesen. Alldeles fastfrusen i isen. Inte riktigt rätt plats på vintern.


Det här är väl heller inte så rätt när det växer blommor, eller vad det är, på telefontrådarna uppe i luften.
Det var allt från mej! Ha en trevlig söndag.



        För att se vad andra åstadkommit så klicka här

Kommentarer:

1 Catherina:

Vilka härliga bilder! Alla var jättefina! Favoriten blir ändå på ekorren i fågelhuset. :)

2 Helena:

Så fina. Den första bilden med ekorren var kul. Det är inte ofta man ser dem här.

Den sista ser lite farlig ut. Aldrig bra med växter och elektrisitet.

Ha det så gott.

3 susanne lindén:

Jättefin triss! Ekorren i fågelhuset blir min favorit.

Ha det bra!

4 kristallena:

Jättefina bilder! Min favvo blir båten! Nu måste jag börja leta bilder till min fototriss denna veckan.

5 princexswe:

Klockrena felplaceringar. Ekan ser ut att vara mest fel ute så den får dagens röst från mig. Eva

6 Kadermo:

I motsats till alla andra väljer jag bild nr 3 - den förbryllar mig mest. Vad 17 är det som fastnat där ?

7 Annika Lund:

Mmmmm.

Kan inte bestämma mig för vilken jag gillar mest. Växter som växer på elledningar låter ju verkligen helt galet. Känner igen dom. Har själv haft sådana när jag bodde nere på Sicilien, ser ut som dom iallafall. Dom kräver ingen jord och i princip inget vatten heller. Jag hade dom liggandes på fat bara. Är en typ av kaktus.

Ok det blir den som få bli favoriten.



Ciao Annika

8 Synne.:

Undrar vad det är på sista bilden....

Men favorit blir trots allt ekorren..

Kram Synne.

9 Znogge:

Men Kurre är verkligen fel på det!

10 kerstin:

Fina bilder och härlig tolkning. Kurre bryr sig nog inte mycket om var han ska vara bara han får mat. :)

Båten ser övergiven ut men det blev ett fint foto.

Den tredje bilden fascinerar. Vad sjutton är det som sitter där?

Ha det gott.

11 Christer:

Tre vackra bilder, men båtbilden är min favorit!

12 Pialotta:

Blommor på teletrådarna.. det där har jag aldrig sett.. häftigt på något sätt.. undras tro om det blir störningar;-)

Alla dina bilder denna gång är bara så störtsköna:-)

Ha de fint Gunvor.

13 Photos by Storm:

Hur i hela världen kan det växa på telefontrådarna. Det verkar helt fel/Lis

14 Birgitta:

Härliga bilder, jag tycker 1an vinner.

Ha en skön kväll. Kram Birgitta

15 Avsändare Margareta G:

En liten dilemma, den där gulliga ekorren. Varför ska de envisas med att alltid vara på fel plats i fåglarnas matbord, men vi kanske inte har förklarat för dem ordentligt.



Det där var också en tanke jag hade på min triss idag, för det finns många sådan där, båtar som ligger kvar i vattnet eller bara uppställda utan skydd bland snö och is. Det finns nog en hel del människor som har gott om pengar och inte bryr sig eller så älskar de bara att renovera båtar.



Ditt sista foto var nästan lite otäckt, tyckte först att det var fåglar som av någon anledning brännts till döds där på deras annars vanliga utsiktsplats.



/Margareta G

16 Pialotta igen:

Tack för namnsdagsgrattiset.. Min man brukar alltid komma ihåg namnsdagar, men inte idag. Kanske för han inte läst dagens tidning;-)

Så du har fixat semlorna.. visst blir de goda. Jag ska oxså baka dessa i morgon och precis som du göra dom lite mindre. Blir ganska så mycket av den degen och man kan med fördel göra skorpor oxså på den.. det gör min mamma.

Ha de kram på dig

17 Maria:

Vilka läckra bilder!

Så tokigt med naturvänliga telefontrådar - måste ju vara det när det t.o.m växtriket söker sig dit...L*)

Blir min favorit!!

Ha det gott

18 Gunvor:

Dom där telefontrådarna som många undrat över hittade jag på ett ställe i Tobago. Helt otroligt att det går att klamra sej fast o rota sej på en smal tråd.Men så var det.

19 TrädgårdsTuristen:

Kreativa val av bilder på temat. Verkligen! Jag gillar dock ettan bäst, med de söta korrarna i fel hus i naturen.

20 felicia:

Fina bilder. gillar den sista bäst.

Kommentera här: